1. Viteza – Distanța de stopare e bazată pe doi factori: gândirea distanței și distanța de stopare

Prima e reprezentată de timpul pe care i-l ia șoferului să proceseze informația și să reacționeze, din momentul în care observă un obstacol și până apasă frâna. Distanța de stopare este distanța parcursă de la apăsarea pedalei de frână până la oprirea completă a autoturismului. Cu cât circuli mai repede, cu atât e mai mare distanța de stopare. Gândirea distanței, în același mod, este lungită.

2. Frânele ABS-ul e deja folosit la majoritatea vehiculelor moderne dar nu prea ajută la reducerea distanței de stopare

Plăcuțele de frână au un bloc de material care se apasă în discurile de frână atunci când se apasă pedala. Acest material se uzează în timp din cauza frecării. Din acest motiv, discurile se supraîncălzesc și își pierd din puterea de a opri mașina. Frânele întreținute corespunzător pot reduce distanța de stopare. Frânele pot fi afecate și de drumurile umede și umezeala dintre plăcuțe și discuri.

3. Presiunea cauciucurilor

Cauciucurile trebuie să maximizeze contactul cu șoseaua pentru a oferi cea mai bună distanță de stopare. Când acestea sunt prea umflate sau prea dezumflate, contactul e redus. Cele care sunt prea dezumflate fac mai mult contact cu drumul pe marginile exterioare. Cele umflate prea tare fac mai mult contact în centru. În consecință, cauciucurile se uzează mai repede; mai mult, tracțiunea va avea de suferit pentru că aceste cauciucuri nu vor mușca cum trebuie din drum.

4. Calitatea cauciucurilor

Atunci când cumperi cauciucuri premium de la producători cunoscuți precum Michelin, Goodyear sau Pirelli, poți sta liniștit. Sunt o sumedenie de teste care arată că astfel de cauciucuri chiar merită acei bani în plus la capitolele control, prindere și distanță de stopare. Cauciucurile de calitate pot afecta într-un mod pozitiv și eficiența combustibilului.

5. Condițiile drumurilor

Din păcate, nu putem controla vremea. Apa, gheața și zăpada sunt factori extrem de importanți în distanța de stopare. Acestea reduc frecarea dintre cauciucuri și asta va afecta distanța de stopare, ceea ce poate duce la pierderea controlului și, prin urmare, la accidente. Distanța de stopare poate fi de 10 ori mai mare pe un drum alunecos decât pe un drum uscat.